« Tur De Karaburma to Ada Ciganlija | Main | Trka "kroz Srbiju" »
Naravno oprema je veoma bitna ukoliko želite da vozite bezbedno,sigurno i komforno svoga ljubimca na dva točka.Uobičajena pojava je da bicikli različitih kategorija imaji slične,a neki čak i iste ramove,jer konkurencija je velika,jedni kopiraju druge,drugi treće i tako dolazi do ove pojave.Ono što čini bitnu razliku (sem naravno kvaliteta sklapanja delova u celinu i kontrole tog sklapanja) je oprema-sve sem rama: zadnji zupčanici, srednji pogon sa nosačima pedala , prednji i zadnji menjački pogon (Derailleurs), prednji i zadnji menjači , prednja i zadnja osovina točka .
Sami proizvođači opreme (Shimano kao najpoznatiji) komplete opreme dele prema ciljnoj i cenovnoj grupi. Pomenuću samo neke komplete:
(generalni redosled za Shimano opremu, od jevtinije ka skupljoj je: Alivio -> Deore -> SLX -> Deore XT -> Saint -> Yumeya -> XTR)
Postoji i Shimano “bez kategorije” koji se nalazi na najjevtinijim biciklama (tzv. Oem pakovanja) koje ne bih baš preporučio.
Gde god da se odlučite za kupovinu bickle, obavezno proverite da li je takozvani “nulti servis” uračunat u cenu – trebalo bi da jeste. Neke radnje rade ovaj servis odmah po kupovini (lošije) dok druge rade posle nekoliko vaših vožnji ili nedelja (bolje).To vreme je potrebno da bi utvrdili šta na bicikli nije kako treba (menjači ne rade kako treba, kočnice slabije koče, bicikl čudno škripi, točak nije centriran itd), i da to isto srede.Dobro podešen bicikl (servisiran i podmazan) ne bi trebalo da se čuje u vožnji – svakakvi čudni zvuci, pogotovo ako dolaze iz pogonskog mehanizma (srednja glava – lanac – zadnja glava) su razlog za posetu servisu.Usko vezan za nulti servis je i prvi godišnji servis; bez obzira gde držite biciklu i koliko je vozite, preporučljivo je da na početku sezone posetite vaš omiljeni servis koji će bicikl fino srediti – rasklopiti, podmazati, zameniti pohabane delove i podesiti točkove, menjače, kočnice. Za neku ne preteranu cifru (recimo do 20€) dobićete bicikl spreman za velike i nove radne pobede u nastupajućoj sezoni.
Ja je lično ne nosim jer mi nekako izgleda štreberski i vozim već dugo bicklu tako da imam iskustva,vodim se onom čuvenom narodnom"valjda neće ništa da mi bude".Ali bi svima onima koji tek počinju da voze bajs,naročito mlađima preporučio da nose kacigu.Birajte kacigu koja vam dobro (i tesno leži), koja se može zategnuti ispod brade a da vas ne davi; nosite kacigu stalno, čak i za najkraće moguće vožnje; to će vam stvoriti uslovni refleks i uskoro nećete ni razmišljati o tome; postaće deo biciklizma kao i sam bicikl.
Pre svega su kul,a onda i vrlo korisne-najčešća smetala u vožnji su jako Sunce ili gomile buba, bubica i/ili prašine. Minimum koji treba da zahtevate od naočara je prava zaštita od Sunca (zaštita od UVA, UVB i UVC talasa); idealno je ako imaju izmenljiva stakla, tako da ih možete koristiti u raznim uslovima (svetao dan, predveče, loši vremenski uslovi).
Prvenstvena uloga ovih spravica je da pojačaju činjenicu da ste i vi učesnik u saobraćaju. Iako niko prilikom kupovine ne planira da vozi u večernjim / noćnim uslovima, to će se pre ili kasnije neizbežno desiti. Za takve prilike je obavezno da obeležite svog ljubimca i to barem sa treptačima (trepćućim svetlima) kako pozadi, tako i napred. Ni mačije oči na pedalama nisu na odmet.Kasnije možete uzeti i neko efikasnije prednje svetlo (recimo CatEye, LED vrstu) koja će pored toga što vas čini vidljivijim i vama učiniti vidljive opasne prepreke u noćnoj vožnji (recimo nezatvorene šahte i gomile šuta uz ivicu puta).
Pored upale mišića, najveći broj tegoba po vožnji je izazvan dehidracijom; stoga, bidon je obavezni deo svakog bicikla. Uobičajene veličine (zapremine) su 0,5 i 0,75l. Šta ide u bidon … malo niže dole u tekstu.
Ima ih sto vrsta; obično se za toplije vreme koriste verzije bez prstiju, dok je za rano proleće / kasnu jesen bolje koristiti cele rukavice. Sem primarne zaštite dlanova (kako od tvrde gume na rukohvatima upravljača tako i od padova ) tu je i zaštita zglobova od hladnog vremena / vetra.Meni su jedanput pomogle kada sam pao da ne oderem dlanove :D...
Iako će mnogi tvrditi da je ovo itekako osnovna oprema, ipak sam ga stavio ovde.U svakom slučaju, izbor pravog sedišta može da bude razlika između
pakleno-bolne vožnje (ili takvih posledica posle vožnje) i čistog
uživanja kada vas zadnjica ni na šta ne opominje. Oblik
sedišta (uže / šire) zavisi od tipa i načina vožnje – što ste pognutiji
ka volanu (sportska varijanta) treba vam uže sedište, što ste uspravniji
u vožnji (treking / gradska vožnja) treba vam šire sedište; oblik je
važniji od punjenja sedišta, mada ni punjenje nemojte zanemariti.Samu udobnost sedišta je teško proceniti odokativnom metodom;
najbolje je ako neki vaš prijatelj / poznanik ima slično/isto sedište i
voljan je da vam ustupi bicikl na sat i više (manje od toga ne vredi).
Ja mogu da preporučim gel sedišta,ali ako pak nemate para pošto su ona malo skuplja možete u zamenu uzeti odličnu gel navlaku koja ide na svako sedište i time znatno poboljšati udobnost u vožnji.Jednom kada nađete sedište koje vam zaista odgovara, onda ga ne menjajte , bicikl i možete, ali sedište nikako :P
Sajtovi za kupovinu
thank you very much!!!
http://www.linkeri.com/out/245016/1288/2/
fala svima koji su komentarisali i onima koji nisu :D
Na prvu loptu svidja mi se izgled bloga i tema...
Podrska...
kojote koja vila valja do 100 evra, da kazem?
brzinomer
kako se kod shimana rangira oprema "nexave"? koja je to klasa ?
hvala ti puno,mogu da kazem da si mi puno puno pomogao :)
« | Novembar 2010 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |